mari sayang


Perlahan-lahan aku susur
Tepi lautan
Terdetik dalam hati betapa indahnya ciptaan yang hakiki
Masih sendiri
Terdiam terkaku
Dimana harus aku mulakan?
Keseorangan --
Dengan bayang bayang 
yang aku sendiri tidak tahu kenapa
kenapa perlu ada bayang bayang yang harus menemani
keliru
hati hati
perlahan lahan aku berjalan
bermain dengan perasaan sendiri
entah kenapa rasa hendak terjun ke dalam lautan
asyik 
asyik dengan deruman ombak
terhenti --
terfikir kenapa harus aku yang ditinggalkan?
apa aku tak cukup sempurna?
apa ayat ayat manis seperti limpahan gula 
tidak cukup untuk aku maniskan engkau setiap hari?
Nak yang manis bagaimana lagi?
sudah aku maniskan
Tapi kenapa engkau pilih dia 
padahal engkau sendiri tidak tahu
bagaimana kemanisan dia
apa kau sudah tawar hati?
kan sudah aku bilang
aku penuh dengan kemanisan
mari aku maniskan hati engkau
mari sayang

No comments: