langkah baru


Tika dulu, 
Pernah juga aku takut untuk melangkah jauh
Takut untuk berhadapan dengan perkara baru
Tapi~
Perlahan lahan aku cari kekuatan
Aku cuba kejar kebahagiaan yang aku sendiri tidak tahu bagaimana
Mujur tuhan itu adil
Dikurniakan seorang lelaki yang mengajar aku tentang sesuatu yang bernilai
Walau sekejap namun kebahagiaan tu akan aku simpan
Simpan dalam hati dan tak akan aku lumatkan
Mulut memang kata benci tapi dalam hati siapa yang tahu?
Orang nampak aku bahagia tanpa dia
Ya aku berpura pura untuk siapa?
Untuk diri sendiri
Agar orang tak cemuh aku dengan perkara yang bisa menanahkan telinga
Kata Justin Bieber, "love yourself"
ya aku tengah cuba untuk sayang diri aku sendiri
Mari, kita sayang diri kita sendiri daripada sayang orang yang tak pernah hargai kita
Baik bahagiakan diri sendiri dulu
Supaya kau rasa nikmatnya kebahagiaan yang Tuhan kurniakan
Kau saja yang takut
Usah jangan takut lagi
Mari aku bimbing
Agar kita sama sama bahagia

No comments: