kembali

Hari ini aku kembali menaip sebagaimana dulu.
Kadang jarang aku tampilkan diri aku disini kerana kesibukkan yang aku sendiri tak tahu bila akan berakhir.
Hari ini aku menaip menggunakan handphone walhal sebelum ni aku menggunakan laptop yang buat aku lebih selesa.
Tapi entah kenapa otak ni ligat berfikir idea untuk menaip.

Semalam, dia kembali.
Walhal dah lama aku perhati dari jauh.
Saja aku cari pasal buat people nearby dekat kawasan dia.
Act saja nak test and tak sangka pula jadi macamni.
Terbangun dari tidur dalam pukul 6pagi and terus tergerak hati check fon.
"Banyaknye noti" kata hati.
Ligat tangan buka noti untuk wechat.
Hmmm
Satu nama yang aku tunggu. Akhirnyaaaaa
Zasssssss. Terus segar mata
"Eh dia add" and mata langsung tak boleh lelap.

Dengan gilanya jari terus menaip "thanks"
Namun sampai sekarang mesejku tak dibalas.
"Ah mungkin tidur" kata hati.
Kepala masih ligat memikirkan memori yang tercipta selama ni.
Apa yang perlu aku buat?
Dia hanya masa silam.
Jangan cuba dekatkan diri dengan masa silam.
Ya Allah aku minta kuatkan jiwa aku.
Rasanya tak salah kalau berkawan.
Tapi aku takut perasaan lama itu timbul.
"Allah sedang menguji"

No comments: